وب اسپاتر وب اسپاتر .

وب اسپاتر

زبان مردم نیوزلند

آیا می دانید برای سفر به نیوزلند چه زبانی را یاد بگیرید؟ آموزش زبان انگلیسی اولین قدمی ات که باید بردارید. تنوع روزافزون جمعیت نیوزلند به این معنی است که تعداد زیادی از زبان های مختلف در این کشور جزیره ای صحبت می شود. مهم‌ترین زبان مردم نیوزیلند انگلیسی و Te Reo Maori هستند و همینطور ساموآیی، چینی و هندی که در حال حاضر پنج زبان اول را تشکیل می دهند.

فرهنگ و زبان مردم نیوزلند

یکی از ویژگی هایی که کشور نیوزلند را در دنیا منحصر به فرد کرده است این می باشد که شهروندان این کشور تحصیل کرده هستند و از سطح فرهنگی بالایی برخوردار هستند. همچنین شهروندان علاقه دارند تا در رابطه با مسائل روز در دنیا با افراد صحبت کنند. از لحاظ جغرافیایی می توان گفت که سه چهارم جمعیت این کشور در بخش شمالی زندگی می کنند. در سال 1987 میلادی زبان مائوری بر اساس قوانین وضع شده به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شد. از زبان مائوری می توان در جایگاه های قانونی استفاده کرد. با این اوصاف همچنان زبان انگلیسی زبان رایج در این کشور بوده و به عنوان زبان رسمی کشور جزیره ای نیوزلند محسوب می شود.

همان طور که زبان مردم نیوزلند انگلیسی و مائوری می باشد، بیشتر شهروندان از دانش صحیح زبان انگلیسی برخوردار هستند، طبق بررسی های انجام شده درباره زبان مردم نیوزلند، حدودا 96% از مردم به زبان انگلیسی صحبت کرده و حدودا 4% به زبان بومی مائوری به مکالمه می پردازند. نیوزلندی ها با لهجه خاصی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و فهمیدن لهجه آن ها حتی برای افرادی که به خوبی زبان انگلیسی صحبت می کنند دشوار می باشد.

زبان های بومی در کشور نیوزلند
همان طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد زبان مائوری رایج ترین زبان بومی در این کشور می باشد. قبل از آن که اروپاییان وارد این کشور شوند زبان رسمی در این کشور تنها زبان مائوری بود. چندین زبان بومی دیگر نیز در جزیره های دور افتاده نیوزلند نیز در این کشور رواج دارد. این زبان ها به شرح زیر می باشد:

Cook Island Maori: یکی از زبان هایی که شباهت زیادی به زبان مائوری دارد این زبان می باشد، مردمان جزیره Cook به این زبان صحبت می کنند و به عنوان زبان رسمی شان محسوب می شود.
زبان Niuean: اکثریت مردم بومی در جزیره Niue، تعداد اندکی از شهروندان کشور نیوزلند، بخشی از مردم جزیره Cook و شهروندان جزیره Tonga به این زبان صحبت می کنند.
Tokelauan: یکی دیگر از زبان های جزیره توکلئو به جز زبان انگلیسی زبان Tokelauan می باشد.
Penrhyn: در جزیره پنرین تنها 200 نفر به این زبان به مکالمه می پردازند، این زبان به عنوان یک زبان در معرض خطر محسوب می شود.

 

تدریس خصوصی زبان با آلپیدا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۰:۲۰ توسط:تیم محتوا وب اسپاتر موضوع: نظرات (0)